Regulamin strony
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.thelesson.pl
Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży treści cyfrowych, usług cyfrowych lub towarów, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu znajdującego się pod adresem www.thelesson.pl
§ 1 postanowienia wstępne
Podmiotem prowadzącym sklep internetowy za pośrednictwem sieci Internet, działający pod adresem www.thelesson.pl jest Paulina Osińska-Mokwa prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Paulina Osińska-Mokwa, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego d.s. gospodarki, z siedzibą w Knurowie, ul. Kapelanów Wojskowych, nr 4B, lok. 30, 44-194, NIP 9691644689, REGON 387920315
Klient ma możliwość kontaktu z prowadzącym sklep internetowy w każdy z poniższych sposobów:
- pod adresem ul. Kapelanów Wojskowych, nr 4B, lok. 30, 44-194 Knurów,
- poprzez pocztę elektroniczną na adres: kontakt@thelesson.pl,
- telefonicznie pod numerem infolinii dla telefonów stacjonarnych i komórkowych 513 692 660 (koszt według taryfy operatora).
§ 2 definicje
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą klient jest obowiązany zapłacić sprzedawcy za treść cyfrową, usługę cyfrową lub towar, a w odniesieniu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości.
- Dzień roboczy – każdy dzień poza sobotami, niedzielami lub dniami ustawowo wolnymi od pracy zgodnie z katalogiem dni wolnych od pracy określonym w ustawie z dnia 18 stycznia 1951r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. 1951 Nr 4 poz. 28).
- E-book – dostępny w sklepie produkt przeznaczony do sprzedaży w postaci elektronicznej, jako treść cyfrowa, do odczytania na odpowiednim urządzeniu elektronicznym.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – formularz umożliwiający złożenie zamówienia w sklepie.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Konsument- osoba fizyczna zawierająca ze sprzedawcą umowę w ramach sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – spersonalizowany panel administracyjny klienta, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie.
- Newsletter – elektroniczna forma biuletynu świadczona przez sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Produkt/Towar – produkt elektroniczny (w tym także szkolenie) lub fizyczny dostępny w sklepie internetowym, który jest przedmiotem umowy sprzedaży/ umowy o dostarczenie treści cyfrowych między klientem a sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep Internetowy lub sklep – serwis internetowy prowadzony przez sprzedawcę pod domeną www.thelesson.pl
- Sprzedawca – Paulina Osińska-Mokwa prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Paulina Osińska-Mokwa, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego d.s. gospodarki, z siedzibą w Knurowie, ul. Kapelanów Wojskowych, nr 4B, lok. 30, 44-194, NIP 9691644689, REGON 387920315.
- Subskrypcja – usługa świadczona przez Sprzedawcę, polegająca na stałej dostawie Produktów do Klienta w zamian za dokonanie jednorazowej płatności za odpowiedni okres dostarczanych treści (1 miesiąc / 3 miesiące / 6 miesięcy)
- Szkolenie – dostępny w sklepie produkt przeznaczony do sprzedaży o charakterze szkoleniowym realizowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem dostępnych metod łączności elektronicznej ustalonej ze Sprzedawcą lub osobiście.
- Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Umowa o dostarczenie treści cyfrowych – umowa zawierana albo zawarta między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego dotyczącą produktów elektronicznych oferowanych w sklepie internetowym.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży towaru zawierana między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Usługa cyfrowa – usługę pozwalającą konsumentowi na:
- wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
- wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
- inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
- Zamówienie – oświadczenie woli klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży towaru lub towarów ze sprzedawcą.
§ 3 rejestracja
- Wymogiem technicznym do korzystania ze sklepu internetowego jest posiadanie komputera lub innego urządzenia elektronicznego mającego dostęp do przeglądarki internetowej z jednoczesnym dostępem do Internetu. Niezbędnym może okazać się także dostęp do poczty elektronicznej, program pozwalający na odczyt plików formacie PDF oraz włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Ze sklepu internetowego mogą korzystać tylko osoby, które ukończyły 18 lat.
- W celu zakupu treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru w sklepie internetowym klient może założyć konto. Założenie konta jest dobrowolne, nieobowiązkowe i bezpłatne.
- Do założenia konta niezbędne jest: wypełnienie formularza rejestracji z podaniem danych personalnych (w szczególności: imię i nazwisko, adres mailowy, telefon kontaktowy lub danych do faktury), zaakceptowanie regulaminu, polityki cookies oraz zapoznania się z informacją na temat przetwarzania danych osobowych (Polityka prywatności).
- W wyniku rejestracji klienta zostanie utworzone konto za pośrednictwem, którego klient może dokonywać zakupu oraz korzystać z innych funkcjonalności dostępnych w sklepie, w tym sprawdzania historii zakupów czy możliwości otrzymywania aktualnych informacji o treści cyfrowych, usługach cyfrowych lub towarach ze sklepu.
- Po dokonaniu rejestracji każdorazowe logowanie do sklepu odbywa się przy wykorzystaniu adresu e-mail jako loginu oraz hasła wskazanego przez Klienta przy dokonaniu rejestracji. Zaleca się nieprzekazywanie osobom trzecim danych, za pomocą których loguje się do sklepu internetowego.
- Klient może w każdej chwili żądać usunięcia konta. W tym celu należy przesłać żądanie na adres e-mail: kontakt@thelesson.pl. Po otrzymaniu wiadomości konto niezwłocznie zostanie usunięte, nie ma to jednak wpływu na prawa nabyte przez użytkownika przed usunięciem Konta.
§ 4 warunki zawierania umowy
- Informacje o treści cyfrowej, usłudze cyfrowej lub towarze prezentowane w sklepie internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Składanie zamówień przez klienta na treści cyfrowe, usługi cyfrowe lub towary znajdujące się w asortymencie sklepu możliwe jest po założeniu konta zgodnie z postanowieniami § 3 regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.
- Całkowity koszt zamówienia (tj. cena treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru wraz z ewentualnymi kosztami pobieranymi przez operatorów płatności) podany jest każdorazowo przed złożeniem zamówienia przez klienta w podsumowaniu zamówienia.
- Potwierdzenie zamówienia następuje poprzez wybór przycisku „Potwierdź zakup” (lub równoznaczny).
- W sklepie przy każdym produkcie zamieszczone są niezbędne informacje (w tym termin realizacji szkolenia) oraz cena. Podane na stronie ceny są cenami w polskich złotych i zawierają obowiązujący w dniu zakupu podatek VAT. Ceny te nie zawierają kosztów pobieranych przez operatorów płatności w związku z wybranym przez klienta sposobem zapłaty.
- Przy wyborze płatności: BLIK, karta płatnicza, payPo, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności przelewy24, należy dokonać płatności na etapie składania zamówienia, lub w terminie 3 dni od dnia złożenia zamówienia poprzez opcję „zapłać teraz” (lub równoważną) widoczną na koncie po zalogowaniu. Opłacone zamówienie zostanie potwierdzone automatycznie przez sprzedawcę poprzez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej e-mail klienta. Klient który nie dokonał rejestracji i nie jest zalogowany na konto może zamówić treści cyfrowe, usługi cyfrowe lub towary wyłącznie korzystając z opcji „zapłać teraz” (lub równoważnej).
- W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku ograniczonej dostępności treści cyfrowych, usług cyfrowych lub towaru, sprzedawca poinformuje klienta o ich braku lub wydłużeniu terminu realizacji zamówienia, wysyłając wiadomość na wskazany przez klienta adres e-mail. W takim przypadku klient może albo potwierdzić, że jest dalej zainteresowany realizacją danego zamówienia albo, w przypadku braku danego towaru lub braku woli po stronie klienta dalszej realizacji zamówienia, zamówienie zostanie niezwłocznie anulowane, zaś klient otrzyma zwrot uiszczonej przez niego płatności w terminie do 14 dni od daty anulowania danego zamówienia, tj. od dnia otrzymania przez sklep informacji o anulowaniu zamówienia przez klienta.
- Zamówienie zostaje zapisane w systemie sklepu internetowego jako dowód zawarcia umowy.
- Z chwilą skutecznego dokonania płatności, między Klientem a Sprzedawcą zawarta zostaje umowa o dostarczenie treści cyfrowej lub umowa sprzedaży w zależności od wybranego Produktu. Sprzedawca dostarcza konsumentowi treść cyfrową, usługę cyfrową lub towar niezwłocznie po zawarciu umowy (po zaksięgowaniu wpłaty na koncie), chyba że strony postanowiły inaczej.
- Zakup produktu, w zależności od rodzaju (treść cyfrowa, usługa cyfrowa, towar), możliwy będzie do zrealizowania w terminie uzgodnionym ze Sprzedawcą. Zakupiony produkt elektroniczny zostanie przesłany przez Sprzedawcę na adres email wskazany w zamówieniu.
§ 5 warunki i formy płatności, dostawa
- Podczas składania zamówienia klient, który dokonał rejestracji ma możliwość wyboru następujących rodzajów płatności: BLIK, kartą płatniczą, payPo, przelewem elektronicznym poprzez zewnętrzny system płatności przelewy24.
- W przypadku wyboru przez klienta płatności BLIK, kartą płatniczą, przelewem elektronicznym, klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Po przekroczeniu tego terminu zamówienie zostaje anulowane.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta sprzedający dokonuje zwrotu na ten sam instrument płatniczy, za pomocą którego Klient dokonał płatności.
- Sprzedawca dostarcza konsumentowi treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy w sytuacji gdy konsument wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie świadczenia (tj. dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Powyższą zgodę klient może wyrazić podczas procesu zakupowego w postaci złożenia, w formie elektronicznej, osobnego oświadczenia woli w tym zakresie, następującego poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru.
- Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione konsumentowi lub fizycznemu /wirtualnemu urządzeniu, które konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
- Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy konsument fizyczne lub wirtualne urządzenie, które konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
- Jeżeli sprzedawca nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, konsument może odstąpić od umowy.
- W sytuacji, o której mowa powyżej, konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
- z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
- konsument i przedsiębiorca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla konsumenta, a przedsiębiorca nie dostarczył ich w tym terminie.
9. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie e-maila z informacjami dotyczącymi realizacji zamówień oraz e-maila zawierającego zakupione treści cyfrowe, usługi cyfrowe lub towary, jeżeli powyższe spowodowane jest przyczynami leżącymi po stronie klienta – np. przepełniona skrzynka mailowa lub błędnie podany adres e-mail
§ 6 odstąpienie od umowy
- Konsument może w terminie 14 (czternastu) dni odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez konsumenta informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa przed upływem tego terminu, na przykład drogą mailową.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik do regulaminu.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku, gdy za jego wyraźną zgodą rozpoczęcie świadczenia (tj. dostarczanie treści cyfrowych) nastąpiło przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Powyższą zgodę klient może wyrazić podczas procesu zakupowego w postaci złożenia, w formie elektronicznej, osobnego oświadczenia woli w tym zakresie, następującego poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru.
- Klient jest informowany o utracie prawa odstąpienia od umowy przed dostarczeniem treści cyfrowych.
§ 7 reklamacja
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć konsumentowi treść cyfrową, usługę cyfrową lub produkt zgodną z umową. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa jest zgodna z umową jeśli w szczególności pozostają zgodne z nią elementy:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- przydatność do określonego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy, a Sprzedawca to zaakceptował.
Ponadto, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, gdy:
-
- nadają się co celu, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- są dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
- są zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy,
- występują w takiej ilości i mają takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową określonego w ust. 2, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Domniemania określone w ust. 2 i 4 nie mają zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których przedsiębiorca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
- konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy ze sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
- Sprzedawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
- sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową,
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową,
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony (żądania doprowadzenia do zgodności z umową),
- z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
- Po odstąpieniu od umowy sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
- dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy,
- zostały połączone przez sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności,
- zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Sprzedawca udostępnia konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust.10 pkt a)-c).
- Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt sprzedawcy.
- Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie korzystał.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Reklamacje mogą być zgłaszane w każdy z poniższych sposobów:
- pod adresem ul. Kapelanów Wojskowych, nr 4B, lok. 30, 44-194 Knurów
- poprzez pocztę elektroniczną na adres: kontakt@thelesson.pl,
- telefonicznie pod numerem infolinii dla telefonów stacjonarnych i komórkowych 513 692 660 (koszt według taryfy operatora).
- Reklamacje będą rozpatrywane niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
- W sytuacji, gdy reklamacja nie zawiera danych umożliwiających kontakt z konsumentem, Sprzedawca jest uprawniony do pozostawienia jej bez odpowiedzi.
§ 8 zmiana treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
- Sprzedawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową, tylko jeżeli umowa tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn w tej umowie wskazanych. Sprzedawca nie może jednak dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy.
- Wprowadzenie zmiany, o której mowa w ust. 1, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie konsumenta.
- Sprzedawca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie, o której mowa w ust. 1.
- Jeżeli zmiana, o której mowa w ust.1, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, sprzedawca jest zobowiązany poinformować konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany.
- Konsument może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany, o której mowa powyżej lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli sprzedawca zapewnił konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.
§ 9 subskrypcja odpłatna
- Wymogiem technicznym do korzystania z odpłatnej subskrypcji jest posiadanie komputera lub innego urządzenia elektronicznego mającego dostęp do przeglądarki internetowej z jednoczesnym dostępem do Internetu, jak również posiadanie konta w na portalu społecznościowym Instagram. Niezbędnym może okazać się także dostęp do poczty elektronicznej, programu pozwalającego na odczyt plików formacie PDF oraz włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie z odpłatnej subskrypcji jest dobrowolne.
- W chwili wykupienia subskrypcji niezbędnym jest wskazanie nicku na portalu społecznościowym Instagram. Wszystkie informacje dostępne dla subskrybentów będą dostarczane przez profil @vesppau na Instagramie za pomocą prywatnych stories dostępnych tylko dla subskrybentów, którzy mają aktywną subskrypcję.
- Sprzedawca zastrzega także, iż treści dostarczane w ramach wykupionej subskrypcji mogą być ograniczone czasowo.
- Sprzedawca zastrzega, iż nie jest określona minimalna ani maksymalna liczba udostępnianych treści w okresie obowiązywania subskrypcji, jak również częstotliwość ich publikacji.
- Oplata za subskrypcję jest jednorazowa, odpowiednia za określony czas subskrybcji – 1 miesiąc, 3 miesiące lub 6 miesięcy. Całkowity koszt zamówienia (tj. cena treści cyfrowej, usługi cyfrowej wraz z ewentualnymi kosztami pobieranymi przez operatorów płatności) podany jest każdorazowo przed wykupieniem subskrypcji przez klienta w podsumowaniu zamówienia.
- Subskrypcja nie jest odnawialna. Po jej wygaśnięciu Klient zostanie o tym powiadomiony.
- Z chwilą upływu czasu trwania subskrypcji lub anulowania subskrypcji, subskrybent traci dostęp do korzyści wynikających z Usługi.
- W każdym momencie można anulować subskrypcję.
- Sprzedawca zastrzega możliwość anulowania subskrypcji w przypadku naruszenia przez subskrybenta dóbr osobistych Sprzedawcy, rozpowszechniania bez jego zgody udostępnionych materiałów, publikowania obraźliwych treści na mediach społecznościowych na profilu @ vesppau, bez zwrotu uiszczonej opłaty.
- Oświadczenie o anulowaniu subskrypcji, wymaga zachowania od Sprzedawcy formy dokumentowej, ze wskazaniem przyczyny anulowania. Oświadczenie zostanie dostarczone w wiadomości prywatnej za pośrednictwem portalu społecznościowego Instagram.
- 10. Zlikwidowanie przez subskrybenta konta na portalu społecznościowym Instagram prowadzi do utraty uprawnień dostępu do opublikowanych i publikowanych treści. Zakończenie świadczenia usługi na skutek okoliczności określonych powyżej, następuje bez zwrotu środków za czas niewykorzystanej subskrypcji.
- 11. Niezależnie od przyczyn rozwiązania umowy na świadczenie Usługi, dokonana przez subskrybenta płatność nie podlega zwrotowi, Sprzedawca nie zwraca środków ani nie przyznaje kredytów z tytułu niewykorzystania całości okresu subskrypcji.
- 12.Uprawnienie do odstąpienia od umowy dostarczenia odpłatnej subskrypcji nie przysługuje konsumentowi w przypadku, gdy za jego wyraźną zgodą rozpoczęcie świadczenia (tj. dostarczanie treści cyfrowych) nastąpiło przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Powyższą zgodę klient może wyrazić podczas procesu zakupowego w postaci złożenia, w formie elektronicznej, osobnego oświadczenia woli w tym zakresie, następującego poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru.
§ 10 aktualizacje
- Sprzedawca informuje konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
- dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
- zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
2. Jeżeli konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 1, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
a. poinformował konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
b. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez sprzedawcę.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w § 7 ust. 1, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych § 7 ust. 1, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
4. W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
5. Treść cyfrową lub usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
§ 11 prawa autorskie
- Produkty elektroniczne oraz treści cyfrowe oferowane przez sprzedawcę stanowią utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz treść cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Treści cyfrowe i produkty elektroniczne dostępne w sklepie mogą być zabezpieczone unikatowym znakiem wodnym albo innym powszechnie stosowanym sposobem zabezpieczenia treści cyfrowych.
- Korzystanie przez klienta z produktów elektronicznych oraz treści cyfrowych (szkoleń, ebooków) możliwe jest dla własnego użytku klienta.
- Klient jest uprawniony do korzystania z treści cyfrowych, produktu elektronicznego (szkolenia lub ebooka) tylko na własny użytek, w zakresie określonym regulaminem, udzieloną licencją oraz przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Warunki udzielonej licencji wynikają z Regulaminu lub ze szczegółowych warunków licencji dotyczących poszczególnych szkoleń, które mogą się różnić między sobą.
- Z chwilą dokonania płatności klientowi zostaje udzielona niewyłączna, niezbywalna, nieprzenoszalna i bez prawa sublicencjonowania (w tym bez prawa upoważniania innych osób do korzystania z treści w zakresie udzielonej licencji) licencja na korzystanie z produktu elektronicznego, treści cyfrowej, w szczególności szkoleń lub ebooków, obejmująca prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych.
§ 12 newsletter
- Klient może dokonać zamówienia usługi otrzymywania powiadomień o produktach, najnowszych wydarzeniach i obowiązujących promocjach („Newsletter”) poprzez wypełnienie stosownego formularza dostępnego na stronie internetowej.
- W celu zamówienia usługi Newsletter klient podaje swój adres mailowy, na który chce otrzymywać Newsletter oraz potwierdza akceptację regulaminu.
- Newsletter jest przesyłany w formie elektronicznej (e-mail).
- Podając adres e-mail klient zgadza się na:
- przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z regulaminem w celu otrzymywania powiadomień o treściach cyfrowych, usługach cyfrowych lub towarach oraz najnowszych wydarzeniach (cele marketingowe);
- otrzymywanie od sklepu informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany przy rejestracji adres poczty elektronicznej.
- Klient może w każdym czasie zrezygnować z usługi Newslettera.
§ 12 przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem Danych Osobowych (ADO) Klientów zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest sprzedawca.
- Dane osobowe użytkowników serwisu są chronione, zgodnie z Ustawą z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE), w najlepszy możliwy sposób, uniemożliwiający dostęp do nich przez osoby trzecie. Użytkownik ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, ich modyfikowania oraz usunięcia.
- Przetwarzanie danych osobowych pozwala na świadczenie usług m.in. utrzymanie Państwa konta, realizowania zamówień, kontakt związany z wykonaniem umowy, a także przesyłanie informacji marketingowych (w tym newslettera).
- Użytkownik w każdej chwili ma prawo wglądu i zmiany swoich danych osobowych, a także żądania od Administratora niezwłocznego ich usunięcia. Żądania z zakresu przetwarzania danych osobowych mogą Państwo zgłaszać mailowo na adres ADO.
- W celu utrzymania konta użytkownika oraz zawierania i wykonywania umów sprzedaży, a także wykonywania obowiązków sprzedawcy wynikających z faktu zawierania umów sprzedaży na odległość, Administrator przetwarza dane osobowe Klienta, które Klient podaje dobrowolnie. Wszelkie informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych znajdują się w zakładce Polityka prywatności.
§ 13 postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności z uwagi na
- zmiany stanu prawnego,
- zmiany organizacyjne sklepu internetowego,
- zmiany techniczne, związane z funkcjonowanie sklepu internetowego.
- Każdy użytkownik zostanie poinformowany o treści zmian regulaminu poprzez umieszczenie na stronie sklepu internetowego www.thelesson.pl informacji o zmianie regulaminu oraz przez utrzymanie tej informacji na stronie internetowej sklepu przez okres co najmniej kolejnych 3 dni kalendarzowych.
- Do umów zawartych przed zmianą stosuje się wersję regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.
- Aktualny regulamin sklepu internetowego jest publikowany na stronie www.thelesson.pl oraz na każde żądanie klienta może mu być dostarczany drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy, w szczególności ustawa o Prawach Konsumenta, Kodeks cywilny i odpowiednie ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) oraz Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych.